Let op!

U gebruikt een verouderde browser. De website van Porsche Centrum Maastricht is niet geoptimaliseerd om in deze browser te werken.

U kunt hierdoor problemen met de website ervaren. Wij raden u aan gebruik te maken van Google Chrome of Firefox om de website te bekijken.

Akkoord

Porsche introduceert nieuwe 718 Cayman GT4 Clubsport

04 januari 2019

Maastricht-Airport, 

De ‘Trackday’-versie heeft een vaste setup voor de schokdempers. Het ABS, ESC en de tractiecontrole waarborgen vergevingsgezinde rijeigenschappen op de limiet, maar kunnen worden uitgeschakeld. Eveneens standaard is de airco, het vluchtluik in het dak, een brandblusser en een FT3-veiligheidstank van 80 liter. De Trackday-versie is niet gehomologeerd voor straatgebruik, onderhoud kan worden uitgevoerd bij alle Porsche Centra. De 718 Cayman GT4 Clubsport ‘Trackday’ kost 134.000 euro exclusief belastingen.

De ‘Competition’-versie beschikt onder meer over instelbare schokdempers, terwijl de veiligheidstank voor gebruik bij langeafstandsraces is vergroot tot een inhoud van 115 liter. De rembalans kan handmatig naar voren of naar achteren worden versteld, terwijl de ingebouwde pneumatische krikken snelle pitstops mogelijk maken. Het uitneembare racestuur komt uit de 911 GT3 R en bevat tal van knoppen waarmee de coureur de afstelling kan aanpassen. Een automatische blusinstallatie is een voor racegebruik verplicht veiligheidsitem. Exclusief belastingen kost de 718 Cayman GT4 Clubsport ‘Competition’ 157.000 euro.

Beide versies kunnen per direct worden besteld en zullen vanaf februari worden geleverd aan raceteams en coureurs.

Technische gegevens Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport

Concept:

  • Eenzitter, gebaseerd op straatmodel, geen straattoelating
  • Gewicht: 1.320 kilo

Motor:

  • Zescilinder boxer-middenmotor met starre ophanging, motorinhoud 3.800 cm3, 4 kleppen per cilinder, VarioCam Plus nokkenasverstelling, vermogen: 313 kW/425 pk

Aandrijving:

  • 6-traps PDK, star opgehangen
  • Sperdifferentieel

Carrosserie:

  • Combinatie van aluminium en staal
  • Portieren en vaste achtervleugel gemaakt van met natuurlijke vezels versterkte composiet
  • Veiligheidsbrandstoftank van 80 (Trackday) of 115 (Competition) liter
  • Gelaste rolkooi, verstelbare Recaro-racekuipstoel, 6-puntsgordel, brandblusser

Onderstel

  • Voor/achter: McPherson-veerpoten met verstelbare hoogte, sporing en wielvlucht, draag- en reactiearmen van gesmeed aluminium, Competition met 3-voudig instelbare schokdempers

Remsysteem

  • Voor: aluminium monobloc remklauwen met zes zuigers. Stalen remschijven, gegroefd en inwendig geventileerd, diameter: 380 mm
  • Achter: aluminium monobloc remklauwen met vier zuigers. Stalen remschijven, gegroefd en inwendig geventileerd, diameter: 380 mm

Elektronica:

  • Combi-instrument met geïntegreerde datalogger
  • Competition: uitneembaar stuurwiel
  • Porsche Stability Management (PSM) met ABS, tractiecontrole en Electronic Stability Control – alle systemen volledig uitschakelbaar
  • Porsche Track Precision Race app
  • Noodstroomschakelaar in cockpit en links bij voorruit
  • Airco