Let op!

U gebruikt een verouderde browser. De website van Porsche Centrum Maastricht is niet geoptimaliseerd om in deze browser te werken.

U kunt hierdoor problemen met de website ervaren. Wij raden u aan gebruik te maken van Google Chrome of Firefox om de website te bekijken.

Akkoord

Porsche Cayenne Coupé: sportiefste versie van succesvolle SUV

22 maart 2019

Maastricht-Airport, 

Porsche breidt de derde generatie van de succesvolle Cayenne uit met de nog sportiever gelijnde Cayenne Coupé. "De coupé bezit alle technische highlights die de huidige Cayenne ook heeft, maar voegt daar een nog dynamischer ontwerp en nieuwe technische details aan toe,” aldus Oliver Blume, CEO van Porsche AG. Tot de highlights van de Cayenne Coupé behoren onder meer een scherper gesneden design voor de achterzijde, een adaptieve achterspoiler, twee separate achterzittingen en een panoramisch vast dak van glas of een optioneel carbondak.

Dynamischere proporties en speciale designelementen geven de nieuwe Cayenne Coupé een sportief-elegant voorkomen. "De daklijn, die van achteren veel sneller afloopt, geeft de coupéversie een nog dynamischer uiterlijk en positioneert deze variant als het sportiefste model in het segment," zegt Michael Mauer, hoofd van Style Porsche. Dit effect wordt ondersteund door een vaste dakspoiler, die het coupésilhouet extra aanzet. De voorruit en A-stijl zijn vlakker dan die van de Cayenne vanwege het met twintig millimeter verlaagde dak. De nieuw ontworpen achterportieren en schermen verbreden de Cayenne Coupé met 18 millimeter en dragen op die manier bij aan de gespierde looks. De kentekenplaat is nu geïntegreerd in de bumper, wat het zwaartepunt in het design van de auto visueel omlaag brengt.

De Cayenne Turbo was de eerste SUV met een adaptieve dakspoiler, als onderdeel van de actieve aerodynamica. Afhankelijk van de stand draagt deze spoiler bij aan extra efficiency of meer downforce op de achteras. Bij de Cayenne Coupé wordt een vaste dakspoiler gecombineerd met een nieuwe, adaptieve achterspoiler als onderdeel van de Porsche Active Aerodynamica (PAA). De spoiler, die harmonieus in het lijnenspel van de Cayenne Coupé is geïntegreerd, komt vanaf een snelheid van 90 km/u 135 millimeter omhoog, wat de druk op de achteras verhoogt. Tegelijkertijd verbetert de PAA de efficiëntie.

Groot panoramisch vast dak van glas standaard, carbondak optie

Standaard heeft de Cayenne Coupé een panoramisch glazen dak van 2,16 vierkante meter, wat voor alle inzittenden een uniek gevoel van ruimte creëert. Een geïntegreerd rolscherm beschermt tegen te felle zon en kou. Optioneel is een carbondak leverbaar voor de coupé. Door het geprofileerde carbondak krijgt de auto daarmee de typische uitstraling van een sportwagen, vergelijkbaar met de Porsche 911 GT3 RS. Het carbondak maakt deel uit van een van de drie lichtgewicht sportpakketten. Deze pakketten omvatten ook het Sport Design Pakket met nieuwe, superlichte 22 inch GT Design wielen, met stof beklede stoelen met een klassiek ruitjespatroon en vele carbon en alcantara accenten in het interieur. Bij de Cayenne Turbo Coupé maakt ook een sportuitlaat deel uit van dit pakket.

Comfortabel onderweg met vier sportstoelen

De Cayenne Coupé biedt volop ruimte voor vier personen. Voorin is de Porsche voorzien van nieuwe, achtvoudig elektrisch verstelbare sportstoelen met geïntegreerde hoofdsteunen. De sportstoelen bieden veel comfort en een optimale zijdelingse steun. Achterin heeft de coupé standaard twee separate stoelen, maar zonder meerprijs is ook een Comfort-achterbank - bekend uit de reguliere Cayenne - leverbaar. De passagiers zitten achterin de Coupé dertig millimeter lager dan in de reguliere Cayenne. Dit zorgt ervoor dat ze meer dan voldoende hoofdruimte hebben, ondanks de verlaagde daklijn. De bagageruimte is met 625 liter zeer geschikt voor dagelijks gebruik. Als de achterstoelen worden neergeklapt, groeit die ruimte tot 1.540 liter (Cayenne Turbo Coupé: 600 tot 1.510 liter).

Marktintroductie met 340 pk en 550 pk turbomotoren

Met zijn zeer dynamische lijnenspel en specifieke designaccenten onderscheidt de Cayenne Coupé zich duidelijk van de Cayenne. Tegelijkertijd profiteert het nieuwe model van alle technische highlights van de derde modelgeneratie van de SUV, die met krachtige aandrijflijnen, nieuwe onderstelsystemen, een innovatief weergave- en bedieningsconcept en volledige connectiviteit de Cayenne zowel wat prestaties als comfort betreft naar een nieuw niveau hebben getild.

De Cayenne Coupé is bij de marktintroductie leverbaar met twee krachtige motoren. De

3,0-liter V6 met turbo levert 250 kW/340 pk en ontwikkelt een maximumkoppel van 450 Nm. De sprint van 0 naar 100 km/u voltooit deze versie in combinatie met het standaard Sport Chrono Pakket in 6,0 seconden. Met de optionele lichtgewicht-sportpakketten accelereert de auto in 5,9 seconden naar de 100 km/u. De topsnelheid bedraagt 243 km/u. Het topmodel, de Cayenne Turbo Coupé, heeft een 4,0-liter V8-motor met dubbele turbo die 404 kW/550 pk en een maximumkoppel van 770 Nm levert. De Cayenne Turbo Coupé accelereert in 3,9 seconden van 0 naar 100 km/u en stoomt door naar een top van 286 km/u.

Uitgebreide uitrusting af fabriek

De Porsche Cayenne Coupé is per direct te bestellen en staat eind mei bij Porsche Centrum Eindhoven en Porsche Centrum Maastricht. Prijs:

  • Cayenne Coupé
    €124.000,- (inclusief BTW en BPM)
    €85.700,- (inclusief BTW en exclusief BPM)

  • Cayenne Coupé Turbo
    €207.800,- (inclusief BTW en BPM)
    €150.000,- (inclusief BTW en exclusief BPM)

De uitgebreide standaarduitrusting omvat onder meer snelheidsafhankelijke Stuurbekrachtiging Plus, 20 inch lichtmetalen wielen, Park Assist voor en achter inclusief achteruitrijcamera, Porsche Active Suspension Management (PASM) en het Sport Chrono Pakket.

 

 

*Cayenne Coupé: gemiddeld brandstofverbruik 9,4-9,3 l/100 km, gemiddelde CO2-uitstoot 215-212 g/km; Cayenne Turbo Coupé: gemiddeld brandstofverbruik 11,4-11,3 l/100 km, gemiddelde CO2-uitstoot 261-258 g/km. De verbruiks- en emissiewaarden zijn vastgesteld volgens de nieuwe WLTP-testprocedure. De hiervan afgeleide nieuwe NEDC-waarden kunnen niet vergeleken worden met de waarden die vastgesteld zijn volgens de voorheen gebruikte NEDC-testprocedure.

 

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.